ترکیه خروج سالمندان از منزل را ممنوع اعلام کرد
نوشته شده توسط : محبوبه

ترکیه خروج سالمندان از منزل را ممنوع اعلام کرد

خروج سالمندان از منزل از این پس جریمه‌ای 3 هزار لیری در پی خواهد داشت. طبق دستور جدید وزارت کشور ترکیه، افراد بالاتر از سن 65 سال حق ندارند تا اطلاع ثانوی از منزل خارج شوند.

یکی از جدیدترین اقدامات ترکیه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از آن، جلوگیری از خروج سالمندان از منزل بوده است. طبق مصوبه وزارت کشور، افراد بالای 65 سال در صورت خروج از منزل 3150 لیر جریمه خواهند شد. البته در اجرایی کردن این قانون، پلیس با وزارت کشور همکاری خواهد کرد. افراد معلول، از کار افتاده و سالمندان بالای 65 سال می‌توانند به وسیله برقراری تماس با نزدیکترین اداره پلیس به منزل خود، اقلام مورد نیازشان را مطرح و در منزل تحویل بگیرند.

تور استانبول

تور باکو

تور زمینی باکو

تور گرجستان

دلیل ممنوعیت خروج سالمندان از منزل در ترکیه

می‌توان دلیل گرفته شدن این تصمیم را حدس زد. با افزایش سن، خطر ابتلا و سپس مردن به خاطر بیماری کووید 19 (نام انتخاب شده برای بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید) افزایش پیدا خواهد کرد. تا 40 سال، نرخ و مرگ و میر تنها 0.2 درصد است. این نرخ برای افراد بین 40 الی 50 سال به 0.4 درصد می‌رسد. افراد قرار گرفته در بازه سنی 50 الی 59 سال، در صورت ابتلا به کووید 19، به احتمال 1.3 درصد جانشان را از دست خواهند داد.

احتمال مرگ برای افراد با سنی بین 60 الی 70 سال به 3.6 درصد می‌رسد! در بازه سنی بین 70 الی 79 سال و بالاتر از 80 سال، نرخ مرگ و میر به ترتیب 8 درصد و 15 درصد است! به همین دلیل خروج سالمندان از منزل ممنوع اعلام شده است. افراد پیر در صورت ابتلا، حتی اگر جانشان را در نهایت از دست ندهند، به احتمال زیاد وارد فاز جدی یا شاید حاد بیماری شده و به دریافت سرویس‌های ویژه نظیر اکسیژن‌رسانی نیاز پیدا خواهند کرد. هجوم تعداد زیادی از آن‌ها به بیمارستان خدمت‌رسانی را دشوار خواهد کرد.

اکنون که می‌دانیم کدام گروه از افراد بیشتر در معرض خطر قرار دارند، باید از تردد آن‌ها در مکان‌های عمومی جلوگیری کنیم. به این ترتیب شیوع بیماری مدیریت شده و تخت‌های بیمارستان‌ها به جای پر شدن با افراد مسن، که به سختی درمان می‌شوند، محل مداوای سریع افراد جوان‌تر خواهد بود.

این تصمیم را هرگز نباید با استراتژی ایتالیا درباره رها کردن سالمندان مبتلا به ویروس کرونا به حال خود مقایسه کرد. در ایتالیا، اولویت خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها با افراد جوان‌تر است، به طوری که افراد خیلی پیر به حال خود رها شده و خدماتی به آن‌ها ارائه نخواهد شد. در ایتالیا وضعیت بسیار وخیم شده است، به طوری که آمار کشته‌های آن در برخی روزها، به شدت در مقایسه با بدترین آمارهای کشور چین بیشتر بوده است.





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: